حوزه متناسب با زمان گام بر می‌دارد 92/11/21

http://bushehri.net/images/busshehri/zaman%2017.jpegمدیر حوزه های علمیه سراسر کشور فرمودند:امروز مراجع تقلید مشوق متنوع شدن رشته ها و علوم در حوزه های علمیه هستند، این مسئله نشان دهنده این است که ما متناسب با نیازهای زمان گام بر می داریم. 

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در مراسم افتتاحیه مرکز تخصصی امام خمینی(ره) و راه اندازی نخستین رشته مشاوره اسلامی در این مرکز ، اظهار داشتند: این مرکز اسلامی با همت بلند معاونت تهذیب راه اندازی و تشکیل یافته است.

استاد سطوح عالی حوزه های علمیه  با اشاره به حدیثی از ائمه معصومین(ع) مبنی بر این که دایره علم گسترده تر از آن است که قابل احاطه باشد، بیان داشتند: فلسفه وجودی حوزه های علمیه و هدف از تاسیس این گونه مراکز این است که داوطلبانی علاقه مند بتوانند به این مسیر راه پیدا کرده و خودشان در این فضا و محیط ساخته شوند تا در جامعه نقش آفرینی کنند.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری با بیان این که حوزه های علمیه ما فراز و فرودهای مختلفی داشته است، تصریح کردند: گاهی تنوع و تکثر مراکز علمی فضایی را برای علاقه مندان ایجاد می کرد تا افراد از این فرصت متناسب بر اساس سلیقه، استعداد و نیاز جامعه به کسب دانش بپردازند.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کردند: در برهه ای از زمان، فضای حوزه های علمیه محدود به علوم خاص و گران سنگ و کم نظیری شد، اما متاسفانه از توجه به سایر علوم غفلت جدی شده است.

ایشان با بیان این که در چند دهه گذشته علوم حوزه به فقه و اصول خلاصه می شد، افزودند: بر این اساس اگر طلبه ای به سمت رشته های مختلف گرایش پیدا می کرد به کج سلیقگی متهم می شد.

معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین با تاکید بر این که امروز مراجع تقلید مشوق متنوع شدن رشته ها و علوم در حوزه های علمیه هستند، اظهار داشتند: این مسئله نشان دهنده این است که ما متناسب با نیازهای زمان گام بر می داریم.

Please publish modules in offcanvas position.